Ko es nepirkšu 2019.gadā?

Ok, visa skaistuma industrija ir aizgājusi par tālu, katru nedēļu iznāk desmitiem (simtiem?) jaunu produktu, visi pasaulē apjūk, blogeri savā starpā kaujas par to, kuram patiesākas atsauksmes, vides aktīvisti lamā visus pēc kārtas par plastmasu un kaitīgajiem sastāviem, tā var turpināt ilgi. Nu, es domāju, jūs zinat, par kādu haosu es runāju.

Man ļoti patīk kosmētika. Iepazīties ar kaut ko foršu, atrast tieši to, kas man patīk, ieteikt citiem. Spēļmantiņas lielai meitenei. Bet nevajag palikt debilam. Jā, jā, baigi skaisti izskatās tie make up guru skapji ar sasūtītajiem un sapirktajiem jaunumu kalniem, bet ko tas dod? Pēc kāda laika tas pārvēršas par skapi, kurā 70% ir veca, nelietojama kosmētika. FUJ. Un tu pārvērties par virtuālu padauzu, kas tikko atsūtītu/pasūtītu kosmētikas štruntu iebliež internetā, pat nepamēģinot. Un sajūsmā steni, cik ļoti tev patīk, jo tev taču atsūtīja, jo tev taču visiem jāparāda jauns štrunts, kas citiem nav. Un nē, man neskauž, tas vienkārši sāk palikt pretīgi un garlaicīgi. Piedodiet, ja kādu aizskāru, varbūt vajag kaut ko dzīvē pamainīt.

Šobrīd esmu izrevidējusi savu, salīdzinoši niecīgo dekoratīvās kosmētikas plauktu no visa liekā, neinteresantā, vecā. (Kurš gribēs lasīt gaaaaaru tukšinieku rakstu?) Mainoties interesēm un dažādiem apstākļiem, mainījusies arī mana gaume, vēlmes un vajadzības. Agrāk man tiešām bija mānija pirkt visādus s#dus, jo gribējās, jo citiem bija, jo smuki taču! Vairs nē. Turpinājumā uzskaitīšu, ko es šogad nepirkšu, vai izņēmuma kārtā tomēr nopirkšu un paskaidrošu, kāpēc.

Atgādinu, ka šis ir mans viedoklis, mani pieņēmumi, kas nav jāuztver supernopietni un ar negatīvismu. Mazliet pašironijas un veselīga humora. Un es nevēršos ne pie viena konkrēti, bet pie sevis un visiem kopumā.


  • Acu ēnu paletes / Man ir 7 paletes, kur daži toņi gandrīz sakrīt un dažas individuālās ēnas. Priekš kam man vēl, ja es pusi no toņiem izmantoju tikai īpašos gadījumos un man ir tikai divas acis, tāpat kā tev, haha. (ja vien neesi vizāžiste un vai nu tu brauc pie citām acīm, vai acis brauc pie tevis). VARBŪT es nopirkšu kādu zaļu individuālo ēnu magnētiskajai paletei, jo man nav neviena zaļā toņa kolekcijā, kaut arī man ļoti patīk zaļā krāsa.
  • Krāsaini laineri / Tu vari uztaisīt JEBKURAS krāsas noturīgu laineri, piejaucot JEBKURAI acu ēnai Inglot DURALINE pilienus. Lūdzu, nav par ko. To sarkano laineri tu tāpat izmetīsi pēc dažām lietošanas reizēm, jo tas sakaltīs. Ikdienā uz darbiņu, veikaliņu, vai iznest misenīti ar sarkanu laineri jau neiesi, ko.
  • Dīvainas lūpu krāsas / Nu, visādas galaxy, metal, melnas, zaļas, zilas, vampīriem, vienradžiem, fejām, bārbijām, utt, utt, utt. Ir ĻOTI maz tāda tipa lūpu krāsu, kuras ir komfortabli nēsāt uz pasākumiem, piemēram. Nē, man nekas nav pretī, man pat ļoti patīk visādi kreatīvie make up ar dīvainām lūpām, BET tās lūpu krāsas pārsvarā labi izskatās tikai bildēs. Cik tu bildes uztaisīsi ar savu zilo galaxy lūpeni? Varbūt 3. Dzīvē tu gandrīz visu laiku šmakstinies, rausti seju uz visām pusēm un ik pēc 15 sekundēm lūri spogulī, jo tev ir tizla lūpu krāsa. Uzkodiņas un šampītis pasākumā? Nē, paldies, man ir tizla lūpu krāsa, es negribu pēc tam izskatīties pēc purva briesmoņa. Manā kolekcijā ir dažas, ar kurām vēl jāuztaisa tās 3 bildes, haha, bet vairāk nepirkšu. Lai tās paliek vizāžistiem, savu kreatīvo ideju īstenošanai. Mani arī drīkst uzkrāsot un mēģināt pārliecināt, ka ar melnu lūpu krāsu tomēr var kaut ko uzkost un neizskatīties pēc purva briesmoņa. Tikmēr es pieturēšos pie nude toņiem un klasiski sarkanajiem. 
  • Tonālais krēms / Ok, šo es vakar nopirku, tā derīguma termiņš ir 12 mēneši, tas nav perfekts, bet viens no labākajiem, kas mēģināts, tāpēc ceru izvilkt visu gadu, kombinējot ar citiem vieglākiem līdzekļiem. Man ir apnicis meklēt ideālo tonālo, mūžīgi netrāpot ar toni, konsistenci vai smaržu. Man ir apnicis arī slēpt savu patieso sejas ādas stāvokli it kā no citiem, bet patiesībā no sevis. Nepatīk mana PMS pumpa uz vaiga? Es no visas sirds atvainojos par saviem hormoniem! Uz darbu jau sen nelieku tonālo, varbūt kādreiz tonējošo fluīdu un konsīleri mošķiem, kas sametušies pēc vinčika nakts,  un zilajiem lokiem zem acīm, jo miegs nav mans draugs. Tonālais lai paliek īpašiem pasākumiem un svētkiem, tad gan es gribu visu smuki un instagram modeles ģīmīti, haha. 
  • Viss matētais / krēmi, bāzes, tonālie, lūpu krāsas, pūderi, vjek, es esmu nogurusi un man nepatīk tava izsausinātā seja!!!
  • Limitētās kolekcijas preces / Man vienalga, ka tas ir no limitētās kolekcijas, grābiet, kas var, citiem netiks. Ja man iepatiksies tik ļoti, ka gribēsies vēl, bet vairs nebūs, ko tad? Pirkt citas limitētās kolekcijas preci, kas varbūt patiks? Nu ja! Nu nē. Ražotāji, jūs varētu uzlabot savu pamatkolekciju, nevis turpināt ražot drazu, paldies. 
  • Šampūni, kondicionieri / Šeit es esmu ļoooooti, ļoooooti pateicīga saviem sadarbības partneriem un radiem par to, ka esmu nodrošināta ar matu kopšanas līdzekļiem vēl nedaudz uz priekšu. Un tā kā vienmēr kāds šampūns tiek uzdāvināts, man tos nevajag pirkt. Iespējams, pēc šāda ieraksta nostrādās Mērfija likums un neviens man šampūnus vairs nedāvinās, tad gan nāksies pirkt, bet pagaidām kādam laiciņam pietiks. 
  • Sejas maskas pilnajos iepakojumos / Es neskaitāmas reizes pasaku, ka nepirkšu vairs sejas maskas tūbiņās, burciņās, visos citos lielajos iepakojumos, bet tad atkal attopos ar jaunu sejas masku. Es tādas nespēju izlietot, man vajag mainīt katru reizi citu masku un, ja ir ko mainīt, tad izlietošana sagādā problēmas. Mazās paciņas dažām reizēm, drāniņmaskas - jā! Tūbiņas, burciņas un citi trauki - tiks izlietoti līdz galam un jaunus nepirkšu. Tos drīkst man uzdāvināt, haha. 
  • Vēl vienu lūpu krāsu/lūpu balzamu/spīdumu / Man ir pietiekami!!! Man nevajag vēl vienu sarkanu lupu krāsu, jo šitai jaunajai, foršajai tak tonis kriksīti vēsāks par to iepriekšējo. Un man nevajag sesto lūpu balzamu somiņā. Izņēmums - vienu izmet, drīkst pirkt citu. Vēl viens izņēmums - man vajag nopirkt jaunu Blistex Lip Relief Cream, bet to es vairāk pieskaitu pie aptieciņas, ne kosmētikas maciņa, tāpēc drīkst. 
  • Antiperspiranti-zīmuļi / man personīgi tie nekad nav patikuši, es nezinu, kāpēc joprojām tos mēdzu nopirkt, kaut labi zinu, ka pēc 3 lietošanas reizēm lidos miskastē. Izņēmums - vīriešu versijā tie tiks pirkti tētim, jo viņam atkal nepatīk ne pūšamie, ne rullīši, ne veikali.
  • Skropstu tušas / Šobrīd man dažas ir iesāktas un dažas vēl gaida savu kārtu. Šeit darbojas tas pats likums, kas ar lūpu krāsām - vienu izlieto, drīkst pirkt nākamo. Skropstu tušu termiņš ir tik īss, ka nav nekāda prieka no 5 vienlaicīgi atvērtām tušām, kuras nevar paspēt izlietot pirms termiņa beigām. 
  • Roku krēmi / Neilgu laiciņu atpakaļ savā instagram kontā dalījios ar foto, kurā redzami 10 atvērtie roku krēmi, realitātē ir gandrīz tik pat neatvērtie, tātad tie man tiešām nebeigsies. Un nav jāpērk roku krēms tikai tāpēc, ka atlaide, tāpat noderēs, nu bet tiiiiiiiik  labi smaržo!!!
  • Nagu lakas / Es nelakoju nagus, ja tomēr lakoju, tad man pilnībā pietiek ar tām, kas ir manā kolekcijā + stiprinošajiem līdzekļiem. Viss. Jā, tā laka ar akciju piestāvētu tai kleitai, kuru tu tāpat nevelc, liec laku atpakaļ veikala plauktā!
  • Maskas-plēvītes / Man sāp seja no tādām. Ir maigākas, bet es negribu riskēt, ja man sāp - man nepatīk. 
  • Paštonējošie krēmi / 26 gadu laikā esmu jau iemācījusies sadzīvot ar savu bālo ādu, kas arī vasarā gandrīz vispār neiesauļojas vai apdeg un sadzijusi paliek tāda kā iepriekš. Paštonējošie ir pārāk liela čammāšanās un ne vienmēr garantēts labs rezultāts. Izņēmums - Dove paštonējošais losjons, kas piešķir ādai mirdzumu, tas man vēl ir krājumos. +Varbūt saņemšos izmēģināt spray-tan, lai vismaz reizi dzīvē redzētu, kāda es izskatītos iedegusi :D
  • Dārgi līdzekļi nelasot atsauksmes, neizmēģinot vairākus testerus / Būtībā šis nav nekas jauns, es tā vienmēr esmu darījusi. Manā kolekcijā bijušas vairākas nesamērīgi dārgas lietas, bet es ar tām visām esmu bijusi apmierināta, jo pirms tam visu esmu izpētījusi. Lai nu kā, kaut arī finanšu stāvoklis ļautu pirkt dārgu kosmētiku, es tomēr pieturos pie lētākām (nereti labākām alternatīvām), nepērkot kaut ko dārgu "ķeksīša pēc". 
Citi noteikumi kosmētikas pirkšanas paradumu izmaiņās: 
  • Vairāk cruelty-free kosmētikas / Es neesmu pilnībā gatava pāriet uz cruelty-free vai vegan dzīves veidu (kas tagad ir pat pārāk populāri), tas nav man, bet es noteikti varu šo to pamainīt, lai pati justos labāk un kaut kā palīdzētu arī videi. Kosmētikas testēšana uz dzīvniekiem man nešķiet pieļaujama (jā, bet es ēdu gaļu, nebrēc), tāpēc jau labu laiciņu pēc iespējas cenšos izvairīties no to zīmolu precēm, kuri joprojām testos izmanto dzīvniekus. Diemžēl kosmētikas plauktiņos šad un tad ieklīst kaut kas no milža L'Oreal vai citām firmām, bet es turpināšu pievērst tam visam vairāk uzmanības. 
  • Gandrīz less-waste / zero-waste kustība man šķiet slimīga un neizdevīga (nekāda heita tiem, kas to dara, tas vienkārši atkal nav mans), bet atkritumu skaitu noteikti var samazināt neveicot spontānus, nepārdomātus pirkumus. Vēl es gribu nomainīt vates diskus uz vairāklietojamiem auduma diskiem kosmētikas noņemšanai. Reizēm es iztērēju pat 10 vates diskus vienā reizē, kas ir drausmīgi. 
  • Atrast un nopirkt savas smaržas / Es varētu katru reizi nopirkt kādu ķermeņa atsvaidzinātāju vai tualetes ūdeni, jo tajā brīdī man šķiet, ka smuki smaržo. Un tā tie krājas plauktā, jo es nezinu, kad man atkal liksies, ka tie smuki smaržo. Plānoju skatīties (un ostīties?) nišas parfimērijas virzienā, kas nozīmē lielākus izdevumus, bet es tiešām vēlos atrast to "savu" aromātu.
  • Vienkārši neiet kosmētikas veikalos / Tikai tad, kad tiešām kaut ko vajag un pie rokas ir pirkumu saraksts. Man ir arī citi veikali, kuros nedrīkst iet, kad ir nauda - humpalas, krāmu bodes, grāmatnīcas un būvmateriālu veikali (nemaz nejautā).
Es noteikti kaut ko piemirsu, bet pašu galveno uzskaitīju. Varbūt es kādu iedvesmošu paskatīties no malas uz saviem kosmētikas pirkšanas paradumiem un kaut ko pamainīt. Vēl es ceru, ka visi sadarbības partneri mani neizdzēsīs no PR sarakstiem, haha, jo nav tā, ka kosmētiku vispār vairs nepirkšu un negribēšu redzēt, vienkārši ir jāpamaina savi paradumi, lai nedaudz ietaupītu citām svarīgākām lietām un neapaugtu ar liekām mantām. Es joprojām daudz ko mēģinu un dalos godīgos iespaidos ar saviem sekotājiem. Es nerakstu labu par sliktiem produktiem vai sajūsmas spiedzienus par kaut ko, kas tikko parādījies veikalu plauktos. Esmu par godīgumu pret sevi un saviem sekotājiem. Paldies, ka esat ar mani.


Lai skaisti! 




2 komentāri

  1. Ui dāma man ir ļoti līdzīgi - man vispār nepatīk, ka mājās ir daudz lietu...tāpēc, lai gan ikdienas darbs liek rakstīt par kosmētiku, un rakstīt par to man patīk, (bet varbūt tieši tāpēc, ka par to rakstu), mans kosmētikas plauktiņš ir ļoti askētisks - daži labi sejas krēmi (skrubjus neatzīstu vispār), viena laba tuša, attīrošs losjons, labs tonālais, pāris labi lūpu spīdumi, roku krēms un manas iecienītās smaržas, kuras nemainu jau gadiem :) Tava pieeja man patīk, ziņo kā izdodas. P.S. Mana kosmetoloģe, kuru gan apmeklēju reti, ir ļoti priecīga, ka nepieblīvēju seju un saka tik komplimentus.

    AtbildētDzēst